V poslední době začaly některé zdravotní pojišťovny využívat k získání nových pojištěnců služeb externích agentur. Jejich náboráři lákají nové klienty pomocí nepravdivých informací o ukončení činnosti jiných pojišťoven nebo nabídkou výhodných finančních půjček, které nikdy nikdo nedostal. Někdy dokonce klientovi pošlou domů rovnou novou průkazku pojištěnce bez jeho předchozího písemného souhlasu s přestupem a bez vyplnění nové přihlášky.

Pokud o přestupu k jiné pojišťovně skutečně uvažujete, nejdříve si, prosím, zjistěte, zda nová pojišťovna má smlouvy s Vašimi ošetřujícími lékaři. Možná si tak ušetříte případné zklamání. Ze zákona máte možnost změnit pojišťovnu jen 1x za 12 měsíců. Je proto třeba dávat si pozor, s kým o zdravotní pojišťovně hovoříte a co podepisujete. V případě, že už se Vám stalo, že jste byli oklamáni či nevědomě přeregistrováni, neváhejte kontaktovat nejbližší pracoviště původní zdravotní pojišťovny.